Rekryteringsmassan.se

Varför ställa ut?

Här har du som företagare fina möjligheter att göra din nästa rekrytering!

 

Om man som företag ställer ut på en rekryteringsmässa får man chans att dels visa upp sitt företag, vad man gör och att man finns men även chans för en enkel rekrytering. En del rekryteringsmässor är nischade och då är alla besökare utbildade inom rätt område. Sedan finns det även mässor där det är blandat från högt till lågt. Söker ni väldigt specialiserad personal så är det bättre att delta i en nischad mässa än i en mer allmän, även om det ofta är dyrare att delta i dessa.

 

Vad som ingår skiljer sig mellan olika rekryteringsmässor så detta är ett exempel på vad man kan få med när man köper ett paket som utställare:

 

Monterplats med eluttag och WiFi

Bord och 2 stolar.

Mässvärd och fika för två personer.

 

Pris

Även priset kan skilja sig åt mellan olika mässor. Som vi skrev tidigare så är ofta de mässor som är mer nischade, exempelvis för ingenjörer eller ekonomer specifikt lite dyrare än exempelvis mässor ordnade av arbetsförmedlingen för alla typer av arbeten som till och med kan vara gratis.

 

Så här kan prisbilden se ut för en rekryteringsmässa av medelstorlek:

 

Små företag 0-15 anställda – 3 000 kr

Stora företag 16 anställda eller fler – 6 000 kr

Utbildningsanordnare – 6 000 kr

Förberedelse

Inför mässan är det bra att tänka igenom vad ni vill ha ut av den. Vill ni hitta nästa medarbetare, visa upp er för framtida behov etcetera. Utifrån detta planerar ni upplägget i montern. 

 

För att underlätta för besökarna att komma ihåg er är det bra att dela ut profilprodukter. Välj något som ni tror att de kommer att spara och använda igen så att de har er top of mind när de ska söka nytt arbete. Vad ni ska välja kan ni få tips om på tsreklam.se